zondag 3 januari 2016

Fijne dingen * Kerstvakantie-editie *

Deze Kerstvakantie kwam mijn zusje logeren, deden W. en ik alsof het echt hartje winter was en zeiden we gedag tegen 2015. Het was een heerlijke Kerstvakantie! Kijk en lees maar mee :)


Hallo schuuruitverkoop van iemand anders! Altijd leuk :) Zo kwamen wij op een zondag via een zeer toeristische route (zelfs de bewoners van het huis kende het natuurgebied niet waar wij door heen gereden zijn ;)) bij een schuur waar allemaal fantastische, iets wat oude, spullen stonden. En daar kwam ik het geweldige spel Muizenval tegen. Een vriendje van de basisschool had dit spel, en ik weet dat ik het zo'n geweldig leuk en spannend spel vond! Ik nam het mee voor de zomerkampen (stiekem meer voor mijzelf dan voor de deelnemers natuurlijk ;))

Ik vind het leuk om niewjaarskaarten naar mensen te sturen. Met persoonlijke wensen voor het nieuwe jaar. En daar horen natuurlijk vrolijke enveloppen bij! Het was een fleurig gezicht :)

En dit helemaal! Vrolijke post maakt mij zo blij! Ik hoop dat de postbezorgers (en de ontvangers ;)) het ook blij maakten :)

Mijn allerliefste zusje kwam een nachtje logeren, gezellig! 's Avonds kwam vriendinnetje R. eten en spelletjes spelen, hoera! We speelden Saboteuren, een geweldig leuk kaartspelletje over kabouters (natuurlijk!) en goud. Kabouters willen goud vinden, maar iemand is de saboteur en wil het goud zelf houden. Maar wie is de saboteur..? Enige probleem: zusjelief en ik kunnen allebei NIET liegen. Maar dan bedoel ik ook écht dat we niet kunnen liegen ;)

De volgende dag was het tijd voor een chips-lunch en films voor vermaak. Hoera!

En vooruit, nog een spelletje dan ;)

Vorige week had ik in een restaurant een geweldig stoofpotje met kweepeer. Geen idee wat het was (vast een peer) en hoe het er uit zou zien. Nou, zo dus! Ik vond het bij de Turk, en ik nam gelijk wat mee voor een stoofpotje thuis :) (en het was heerlijk!).

Jut en Juul (vriendinnetje L. en ik) hadden zin in wandelen. En ik had ergens iets gehoord over Klompenpaden. Niet dat wij klompen hebben, of aan hadden. Maar het is best fijn om zo nu en dan niet na te denken welke kant je op hoeft, als je tenminste de bordjes kan vinden van de route ;) (ze zijn nogal klein en goed verstopt). We hebben ze allemaal gevonden (hoera!), en hadden een kneutirige wandeling rondom Utrecht. We mistten alleen de warme chocolademelk na afloop. We konden geen cafeetje vinden in het gehucht :(

En toen was het Kerst! Kerstavond heb ik traditiegetrouw met vrienden en kaasfondue doorgebracht, het was buikpijn lekker ;) Eerste Kerstdag zoefden we met de auto naar schoonzusje M., waar we natuurlijk lekker gegeten hebben (we hebben zelfs het hoofdgerecht niet gegeten: we zaten vol...)) en 1 van haar katten (Icat) stond even stil genoeg om op de foto te gaan :)

Tweede Kerstdag zoefden we naar Groningen (ik ben daar in de buurt opgegroeid), tijd voor family-time van mijn moederskant! Mijn zusje verzorgde de helft van het toetje (we hadden 2 toetjes. Hoera!) en kijk nou hoe leuk! 

Ik was de stad in: ik had zin in koffie en tekenen in een koffietentje. Al leek half Utrecht zin te hebben in koffie, haha. Het was druk en nogal vol. Maar hé, het was december, lekker weer, en in het zonnetje was het zalig vertoeven buiten. 

Mijn huisje is lief en schattig van formaat. En vind het soms best lastig om spullen weg te gooien/naar de kringloop te brengen. Maar na de Kerstdagen was ik het zat. En zo begon ik met de kast in de woonkamer. W. wil graag een grotere kast voor mij maken en het feit dat die kast er nog niet is, is bij mij lang een excuus geweest (want: de kast is te klein voor al mijn spullen, dus hoef ik niet op te ruimen). Wat natuurlijk klinkklare onzin is. Om terug te komen op de kast: zeker een derde van de kast heb ik al in geen maanden, misschien zelfs jaren, aangeraakt. Hooguit om te verplaatsen, niet om te gebruiken. Dus... Gewapend met een vuilniszak voor afval, oud papier en kringloop-spullen ben ik eens enthousiast door alle spullen gegaan. Met als resultaat een halletje vol met spullen die weg gaan, hoera! Volgende projecten zijn de slaapkamer, de keuken en de schuur ;)

En oud en nieuw! W. en ik hebben elkaar niet zo veel gezien de afgelopen weken (euh, maanden...). We waren allebei hard aan het werk. Dus was oudjaarsavond van ons twee :) We deden alsof het Siberisch koud was buiten en spendeerde de avond voor de houtkachel bij hem thuis, met stoofpeertjes en glühwein. Het goede leven :)

Dag Kerstvakantie, je was fijn! Hoe was die van jou?
Fijne zondag en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten