maandag 18 januari 2016

Blog in wording

Er zitten allerlei leuke blogs in wording in mijn hoofd. Maar ja. Die staan nog niet op "papier" en ik kan ze niet dwingen om er zo maar uit te rollen. Zo werkt dat niet bij mij.

Hoe dat wel werkt? Euhm, een beetje van zo:


Vrijdagavond belandde ik bij de opening van Meeting Gurus, een geweldige plek als je op zoek bent naar vergaderruimte met goede faciliteiten (en jummie eten). Ze vierden hun opening met leuke mensen, jummie eten en typemachines. Ja echt, die stonden boven op mensen te wachten. En we mochten er ook nog eens achter gaan zitten en zelf gaan typen (hoera!). Er waren zelfs typemachines waar je de punt zelf onder de uitroepteken moest zetten (daar is een handigheidje voor, die ik alweer vergeten ben ;)). En ik belandde achter zo'n typemachine en ging gewoon even typen.

Altijd leuk, dat even typen. Of even schrijven. Je pakt pen en papier, of een typemachine, en begint gewoon. Ja echt, gewoon. Je begint gewoon met schrijven. En als je niet meer weet wat je schrijven moet, dan schrijf je je laatste woord gewoon een paar keer achter elkaar totdat je weer verder kan. En daar komen soms hele toffe leuke stukken uit. Soms ook niet. Soms zijn ze gewoon verhelderend. Het is een soort van meditatief schrijven ;)

En zo weet ik weer waarom die leuke (blog) ideeën in mijn hoofd zitten, en nog niet op "papier". Er is nog geen ruimte.

Ik ben met verschillende leuke toffe projecten bezig en heb daarbij weinig, tot geen, tijd gepakt om zelf te schrijven, of te tekenen.

Oeps.

Dan kan ik nog zoveel leuke ideeën hebben over wat dan ook, maar als ik zelf de tijd niet pak, dan blijft dat liggen, dan blijven alle leuke ideeën gezellige rondjes draaien in mijn hoofd. Heel gezellig, niet praktisch ;)

Dus.

Tijd om meer pen en papier te pakken. Want dan ga ik vanzelf méér leuks maken, en stromen de leuke ideeën makkelijker uit mijn hoofd zo op papier. Zo werkt dat wel bij mij :)



Ik ga eens enthousiast weer wat meer teken- en schrijftijd voor mijzelf pakken :)
Hoe werkt dat bij jou? Hoe krijg jij je ideeën het beste uit je hoofd en op papier?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten