maandag 30 november 2015

Maandaginspiratie #39

Pakjesavond: vroeger was dat 1 van de fijnste en leukste dingen van het jaar (ik denk dat mijn verjaardag en de zomervakantie net ietsjes hoger stonden ;) ) En ook al vieren we Sinterklaas inmiddels niet meer zo uitbundig als vroeger, en vaak ook wat later dan 5 december zelf, ik vind het altijd weer leuk en gezellig. Dit jaar vier ik 3 keer Sinterklaas z'n verjaardag, alle 3 met het dobbelspel :)

Met familie spelen we het dobbelspel voor de eerste keer en omdat we al zoveel spullen hebben, mogen we alleen spullen uit eigen huis inbrengen.
Met oud huisgenoten en een ander groepje vrienden is het een mengelmoes: wel wat gekochte cadeautjes, wat spullen vanuit huis en "troep" (van een baksteen, een fles wijn, tot de gevreesde studieboeken die zo taai waren als mijn taai taai van vorige week...)
Kortom, genoeg dobbelspellen voor mij dit jaar en ik betrapte mij er net op dat ik goed op dreef ben met het verzamelen van dingen om in te zetten de komende 2 weken. En ik dacht, wie weet heb jij er ook wat aan :)

Mijn strategie voor het verzamelen & inpakken van leuke/rare cadeautjes:
Ik heb, echt waar, een doos in de schuur staan waar ik dingen in stop die ik zonde vind om weg te gooien, en waarvan ik denk: die zijn leuk voor het Sinterklaasspel! (haha, zo leuk vind ik het dobbelspel dus ;) )
Daarnaast maak ik rondje door mijn huis: welke (kook)boeken heb ik eigenlijk niet gebruikt/gelezen en ga ik ook niet missen? Welke spelletjes vind ik stiekem toch niet leuk (haha, euhm, nee. Alle spelletjes mogen blijven ;) ) en wat voor geheime schatten heb ik ook alweer in de schuur liggen?
En mag ik ook gekochte cadeautjes inbrengen, dan breng ik graag een bezoekje aan de kringloopwinkel., Hema of de Flying Tiger.

Ik vind het leuk om niet al te voor de hand liggende cadeautjes in te brengen. De eerste keer dat ik een cake inbracht, is het echt een tijd de vraag geweest wát het nou was. Ook een plant heeft lang voor raadsels gezorgd. Het mag duidelijk zijn: het dobbelspel is wel aan bij besteed :)
Vanmorgen ben ik enthousiast door het huis gegaan en heb ik alles vrolijk en wel ingepakt :D Kijk mee naar al het "leuks" dat ik vond en inpakte en wie weet brengt het je op goede ideeën :)

Om te beginnen, bijna alle cadeautjes die ik dit jaar inbreng.


Doosjes, ik ben fan! Zo is het niet meteen duidelijk wat het cadeautje is, en ik kan mij uitleven met confetti ;)


Opgerolde tijdschriften, elastiekje er om heen, pakpapier erbij en voila! Weer wat leuks ingepakt :)


Vroeger bracht Sinterklaas bij ons thuis in de wasmand. Lekker praktisch. En zo bewaar ik mijn cadeautjes nu ook, anders zwerven ze het hele huis door ;)

Ik wens je een fijne week, vol met inpakplezier (mocht je Sinterklaas vieren :))!

ps. heb je een klein cadeautje? Dan heb ik perfect pakpapier voor je (klik!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten