maandag 16 november 2015

Maandaginspiratie #37

Vrijdagavond ging ik vroeg naar bed. Zaterdagochtend zou mijn wekker vroeg afgaan en ik hou van veel slapen.

Vlak voordat ik in bed kroop, hoorde ik op de radio iets over Parijs. Geen positief nieuws, maar wat het precies was, konden ze nog niet zeggen.
Zaterdagochtend hoorde ik de rest. Niets leuks, niet iets wat te vatten is. Het zijn verdrietige dingen. Treurige dingen. Ongrijpbare gebeurtenissen. Alsof geluk door je vingers glipt. De aardige wereld weg glipt.

Onderweg naar Leeuwarden (op naar Holy Stitch!), had ik alle tijd om het nieuws te laten landen.

Het maakt dat ik mijn best wel fijne leven opnieuw waardeer. Dat ik weer extra stil sta bij geluksmomenten. Kleine, grote, mooie, grappige momenten op de dag waar ik blij van word. Waarvan ik een glimlach op mijn gezicht krijg en geniet van het leven. Waardevolle momenten.

En na zulk naar nieuws, sta ik altijd net wat meer stil bij deze geluksmomenten. En deze deel ik graag met jullie.



Eind oktober kreeg ik van mijn ouders een geweldig mooi bosje rozen. EN ZE STAAN NOG STEEDS! Niet allemaal, sommige zagen er na 2 weke er niet meer zo florissant uit, maar heel veel nog wel! Zo leuk!

Van de zomer maakte de tante van I. 2 heerlijke spekkoeken. Eentje was al binnen een week op, de ander belandde in de vriezer. Met heel veel liefde en vooral gesmul werd deze eindelijk laatst opgepeuzeld!

Oké. Dit moment (net als de spekkoek ;) ), is eigenlijk van 2 weken geleden. Maar het was zo leuk! We hadden de reünie van de zomerkampen en gingen met de paardjes knuffelen.
Nou hadden de paarden eigenlijk meer oog voor het heerlijke groene gras, maar toch. Een beetje knuffelen mocht toch van ze ;)

Met schoonzus M. struin ik graag de Ikea door, om daarna voldaan weer thuis te komen en lekker te eten. We maakten een schandalig lekkere simpel rijstgerecht met verse knoflook uit de tuin. O boy, ik had medelijden met de mensen in de bus op de terugweg naar huis. De knoflook was zó lekker ;)

Afgelopen weekend gaf ik handlettering workshops bij Holy Stitch. Daar had ik nog wat extra beeldmateriaal voor nodig. En ik was zo lekker bezig! Alles vloog als het ware mijn potlood en pen uit! Fijn zo'n flow!

Afgelopen weekend was 't nou niet echt lekker weer. De wind en regen waren behoorlijk onstuimig. Dat zorgde wel voor hele mooie plaatsjes onderweg naar Leeuwarden :)

Holy Stitch! Daar ben je weer! Eigenlijk was het hele weekend zo leuk! Het vloog voorbij. Ik gaf kennismakingsworkshop-handlettering op Holy Stitch. In een uurtje (wat voelde als een kwartiertje!) probeerden we allerlei fonts uit en kliederden we er op los. Heerlijk!



Bijna handig, Lotte ;)

Ik ging een broek verven. Velvet Black moest ie worden. Ik negeerde het advies van handschoenen dragen (want: ik ben eigenwijs en mijn pink werd van die ene proefseconde in de verfbak heus niet zo velvet black...) en liep vervolgens toch echt wel een dag of 4 met niet zo gezond ogende handen ;)

2 opmerkingen: