zondag 29 november 2015

Fijne dingen van afgelopen week #3

Dag leuke week vol met toffe leuke dingen!

Zo bakte ik te taaie taai taai's (beetje jammer), zette ik mijn schoen (heus echt waar ben ik daar niet te oud voor!) at ik een heerlijk bedank-dinertje en doken mijn zusje en ik tussen de vlaaien en beesten in Wassenaar.

Een veel bewogen en geweldig leuke week. Kijk maar mee :)









Zondag sloot ik aan bij een spelletjesmiddag bij vriendinnetje R. Ze waren al een tijdje bezig en ik kwam mooi op tijd binnen voor Ticket to Ride. Voor mij een nieuw spel en inmiddels staat 'ie genoteerd op mijn wensenlijstje :)
 
Afgelopen week viel er duizendmiljoen liter water naar beneden, al waren er ook bijzonder mooie ochtenden én avonden :) Fijn, zon, dat je er ook was.

Dinsdag, bakdag! Ik had zin in taai taai. Het is immers Sinterklaastijd, dus het mag ;) Het recept klinkt zo leuk en lekker (honing, kruiden en bloem) en het ruikt ook nog eens heerlijk. Ik was alleen "vergeten" dat mijn oven een goede oven is (en we keken in de woonkamer naar The Great Britisch Bake-off...).
De taai taai werd helaas nogal, euhm, taai. Net uit de oven was het erg lekker, de volgende ochtend had ik bakstenen ;)


Ook grote mensen zijn nog kleine kinderen. Dus ik zette mijn schoen. Ik zong de mooiste liedjes en kocht Amerigo om met extra veel wortels (1 wortel is ook maar 1 wortel... 2 klinkt al beter, 3 klinkt helemaal goed ;) ).
Amerigo maakte er wel een kleine knoeiboel van: ik vond de volgende ochtend wat restjes wortel ;)
De Pieten brachten mij 2 zeer leuk verpakte cadeautjes én wat taaie taai taai's. Fraai.


Maar kijk nou hoe leuk de cadeautjes verpakt waren! En nog leuker, je kan zelf de leuke pakpapiertjes hier terug vinden (hoera!).
Hoe dan ook, de Pieten brachten mij mijn lievelingschocolade en een spelletje dat al een tijdje op mijn wensenlijstje stond. Dubbel hoera!

Donderdagmiddag werd creatief goed besteed: Jut en Jul (ik en vriendinnetje L.) werkten aan wat Sinterklaascadeautjes. We zeefdrukten er op los. Mijn resultaat zien jullie later in december voorbij komen :)

Ik hou van lekker eten. En dat deed ik donderdagavond dan ook. Het was het lekkerste van de hele week (en ik heb aardig wat lekkers gemaakt en gegeten afgelopen week (afgezien van de taai taai dan ;) )).
We aten jummie pompoen-pastinaak-soep, jammie kippetje met super jammie gegrilde groente en een jummiejammie toetje. Het was een bedank-dinertje. Ik nam het zeer graag in ontvangst :)

Mijn zusje was jarig van de zomer én haalde haar MAVO diploma. Allebei vinden we het erg leuk om foto's te maken. En zo belandde we zaterdag in Wassenaar, in de frisse (stiekem koude) wind tussen de vlaaien, oerossen en Konikspaarden. En het was geweldig leuk! Want kijk nou naar de foto hierboven. Ossen zijn geweldige leuke beesten! En de Konikspaarden bijzonder nieuwsgierig, wie weet ben je wel lekker knabbelbaar ;)






~ en als afsluiting, 2 fijne tekeningen van afgelopen week ~

De maan was fantastisch geweldig mooi met de heldere lucht die we hadden :)

En mijn fantasievolle brein hoorde weer iets wat er niet gezegd werd ;)


Fijne zondag en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten