zondag 13 december 2015

Fijne dingen van afgelopen week #4

Dag Sinterklaasweek! Wat hou ik toch van Sinterklaas (en het dobbelspel ;) ) Afgelopen week kon ik mijn hart ophalen en speelde ik bloedje fanatiek het dobbelspel zodat mama met meer
ongewenste spelletjes naar huis ging dan toen ze aankwam (sorry mam), ik met minder spullen naar huis ging dan dat ik aankwam bij oud-huisgenoten (hoera voor mij!) en werd er enthousiast gedobbeld voor een zelfgemaakte cake uit mijn oven in een afzichtelijk siliconen bakblik (die ik eerder die week gewonnen had). Oja. Er gebeurde meer leuks afgelopen week!



Zondag had ik mijn laatste meditatieles. En ik wist dat wanneer ik thuis kwam, mijn huis vol zou zitten met m'n familie. En taart. En van beide hou ik bijzonder veel. Echt. Het was een les vol met zoete dromen ;)

Traditiegetrouw was de wasmand goed gevuld met Sinterklaascadeautjes. Hoera! En zoals schoonzusje-lief zei: "kijk Lotte! Ik heb de cadeautjes Lotte-waardig ingepakt!" (cadeautjes met smiley's en ballonnen vol met confetti ;) Ik vind nog steeds overal confetti in de woonkamer. Al ligt dat misschien meer aan mijzelf (ik heb ook wat confetti verstopt in cadeautjes...))

En er was dus taart! Mama had appeltaart gemaakt (jammie!) m'n broertje peren-noten-cake (zo lekker!) en ik had een brownie gemaakt waar onder andere pompoen en bergen gember in ging (zo lekker!).

Mijn buurmeisje leent met enige regelmaat een telefoonoplader. Hij blijft op mysterieuze wijze verdwijnen (dat heb ik alleen met enkele sokken). Maandag belde ze weer met een enig schuldig kijkende blik aan. En nog geen 2 minuten later weer. Haar mama had lekkers gemaakt (ik ben alleen vergeten hoe het heet...) en op haar advies heb ik het gegeten met yoghurt en warme thee. Zooo lekker!

Dinsdag = bakdag! Hoera! Vriendinnetje R. was echter nog hard aan het werk in de bieb voor haar scriptie (we gaan zoveel taart eten wanneer deze ingeleverd is ;) ) en ik hield haar enige tijd gezelschap. Perfect om even aan de slag te gaan met een logo-ontwerp (helaas, ik kan nog niets laten zien). (eenmaal klaar drupte we van de regen zomaar spontaan de pizzeria binnen, heel raar. Eenmaal thuis bij R. ploften we op de bank en keken we met genoegen naar de finale van The Great Britisch Bake-Off (jaaa, we liepen wat achter ;) ). Gelukkig had ik brownie over (en meegenomen) want daarna was ik gaar en fietste ik fijn droog naar huis (mijn bed hoorde ik al van ver roepen)).

Woensdagavond dook ik met H. de bioscoop in, het werd toch wel eens tijd dat we de laatste film van The Hunger Games gingen bekijken. Zeker de moeite waard!

Stiekem ben ik emotioneel nog niet toe aan de kerstdagen. Daar hik ik altijd wat tegen aan. Maar de vrolijke lichtjes in de stad maken mij wel blij :)

En eindelijk vond ik een fijne semi-foute kersttrui! Hoera! Daar was ik emotioneel dan wel weer aan toe ;)

Mama vroeg vorige week iets in de trant van: ga je dit jaar je raam nog leuk versieren? Nou had ik net besloten een versierde raam dit jaar te laten varen (ik ben een hele middag bezig geweest met het schoonmaken van het raam en ik hou niet van schoonmaken, én als de zon er verkeerd op schijnt, zie je nog steeds witte verf ;) ), maar ik zag in de stad zo veel leuke vrolijke ramen en mama gaf het laatste zetje om toch eens wat leuks te gaan bedenken. Morgen het eindresultaat!

~ oja ~

Koud-weer leuker met idiote handschoenen ;)

Ken je Happening? Een vage app met vrienden waarin idiote vragen en foto-opdrachten voorbij komen (en je kan punten verdienen! Hoera! (ik ben fanatiek ;) )). Nou. Er was dus iets met een sokpop. Een iets minder gezellig onderonsje ;)

Zo. Genoeg gespam ;) Heb jij nog leuke plannen voor vandaag?
Fijne zondag en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten