maandag 21 december 2015

10 leukste en fijnste dingen van 2015

Het is bijna tijd om 2015 alweer gedag te zeggen en 2016 een warm welkom te geven.

Ik merkte van de week bij het schrijven van Fijne dingen van afgelopen week, dat een week voorbij kan vliegen en dat ik na een week gewoon kan "vergeten" wat voor leuks ik afgelopen week gedaan heb. En als ik bij een week al dingen kan "vergeten", is dat bij een jaar zeker zo.

Hoogtijd om eens terug te kijken naar afgelopen jaar :)


Oja, het staat niet in chronologische volgorde. Zoveel ordelijkheid, dat krijg ik niet voor elkaar ;)

zomerkampen, vakantie, parachute springen... Eigenlijk de zomer in haar geheel ;)
Ik hou van de zon, van veel buiten zijn en avontuur! Parachute springen was een absurd leuk (en kort ;)) avontuur, de speurtochten uitzetten zaten vol met voorpret en het lopen zelf was geweldig leuk, en de mini-vakantie met W. was zalig. Ik krijg spontaan al weer zin in de zomer!

3x mijn verjaardag vieren (haha, ja echt!)
Ik hou van gezelligheid, lekker eten, taart en mijn familie en vrienden. Het was dus alleen maar logisch om mijn verjaardag (ik werd 30) dan ook 3x te vieren. Vol met lekker eten, taart, familie en vrienden. Zeker voor herhaling vatbaar :)

inktober 
Inktober heeft mij zo'n liefdevolle schop onder m'n billen gegeven. En het werkt echt: door meer te tekenen, wíl ik ook meer maken en tekenen. Het gaat gemakkelijker, en meer vanzelfsprekend. Een aanrader voor volgend jaar! (al hoef je natuurlijk niet te wachten tot oktober 2016. Je kan op ieder moment beginnen met elke dag een kleine tekening te maken :) )

fijne en leuke dingen doen met familie en vrienden
Ik denk aan bomen klimmen, samen eten (alweer ;)), fijn wandelen, nog meer lekker eten (haha), spelletjes, gezelligheid, liften naar Parijs en andere leuke culturele uitjes :) Hoera voor gezelligheid!

mijn mama helpen met het opnieuw opzetten van haar website
Mama's website is toe aan wat vernieuwing. En aan mij de vraag of ik haar daar bij wil helpen. En of ik dat wil! Haha, ik denk dat we beiden even enthousiast aan het werk zijn gegaan. Er wordt nog enthousiast gesleuteld, later meer leuks hier over :)

mijn fantastische smeg fornuis goed aan het werk zetten
Jezelf iets cadeau geven waar je ook nog eens goed gebruik van gaat maken, zo leuk! En zo kwam mijn fijnste nieuwste speelgoed in de keuken te staan, en hij mag nooit meer weg. Ik hou van mijn Smeg. Hij is zo fantastisch!

toffe workshops geven (zo leuk!)
Er waren 2 grote workshops waar ik wat tegen aan zat te hikken: de workshop knipkunst aan een groep designers van Kaartencarrousel van het voorjaar en de handletteringworkshops bij Holy Stitch. Ik kan mij bij sommige workshops soms zo onzeker voelen (heb ik eigenlijk wel een goed verhaal te vertellen (JA!), kan ik het wel goed uitleggen (JA!), vergeet ik echt niets...) En ik weet ook dat wanneer ik eenmaal bezig ben, het helemaal goed gaat zijn en komen. Elke keer is het weer zo GEWELDIG LEUK om workshops te geven. Helemaal genieten :) Dus, voor volgend jaar mag deze onzekerheid "gewoon" overboord ;)




mijn plezier en nieuwsgierigheid naar nieuwe en oude materialen in huis
Hoera voor leuk materiaal! Ik gaf mijzelf de allerfijnste potloden ooit cadeau (vind ik op dit moment ;)), en dat zijn de parels van Derwent, en dan wel de aquarelversie. Ik verslind ze. En mijn Ecoline-collectie groet gestaagd :) Oranje is op dit moment mijn grootste favoriet: hij is zo mooi diep van kleur en heeft een sparkle-iets. Geweldig! En dan vergeet ik helemaal mijn liefde voor fineliners. Ik kreeg er stapels cadeau op mijn verjaardag (hoera!) en iedere keer dat ik een nieuw pakje open maakte, werd ik weer blij. Mijn bezoek snapte het niet helemaal: maar ik had net toch ook al een setje gekregen..? Jep. MAAR: ik verslijt ze zo gigantisch snel. Binnen 2 of 3 maanden issie leeg. Op. Doetie niet zo veel meer. Dus hoera voor veel nieuwe fineliners!

het moment dat kaarten die je naar de drukker hebt gestuurd, binnen komen en je de doos open maakt en denkt: jaaa!!
Echt, geloof mij, dit is elke keer zo verschrikkelijk leuk! Ook super leuk: kaarten die ik voor iemand anders heb gemaakt, terug vinden in je brievenbus :) Zo lagen er kleine feestjes in mijn brievenbus in de vorm van een trouw- en een geboortekaartje :)




toffe musea die ik bezocht heb en inspiratie die ik daar heb opgedaan
Een van de hoogtepunten was toch wel CODA. Ik heb daar zoveel moois gezien, geweldig! Ik zat net de foto's terug te kijken en alle kleine ideetjes die daar ontstaan zijn, zijn in mijn hoofd aan het groeien naar leuks om uit te werken in het nieuwe jaar. Ik ben benieuwd!

(ik ben vast alsnog allerlei leuks vergeten ;) )

Wat zijn jouw leukste en fijnste dingen van afgelopen jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten