maandag 20 juli 2015

Maandaginspiratie #29 - CODA Paper Art 2015

Nog voordat we terug waren uit Parijs, had vriendinnetje R. al bedacht waar ons volgende cultureel uitje naar toe zou gaan.

En zo belandde we afgelopen week in Apeldoorn, bij CODA. Daar hebben ze een tentoonstelling hebben over papier, hoe leuk is dat!

Het was fantastisch leuk, zo leuk was het! Er waren zulke leuke mooie dingen te zien, dat ik de komende maanden extra achter m'n werktafel ga zitten om mijn skills bij te werken ;)

De vogels die je zo meteen ziet, zijn echt gemaakt van alleen maar papier. Geen veertje is echt een veertje. Maar papier. Diana Beltrsn Herrera maakt echt de mooiste dingen.





En over mooi werk gesproken... Ik zag het werk van Gunjan Anaylawado hangen en dacht, naah, wat doet dat vloerkleed hier. Totdat ik dichterbij ging kijken... Wát een werk! Wát een detail! Wát een tijd! Op haar website zie je meer hoe ze te werk is gegaan.  



Meg Hitchcock is een waar woordenkunstenaar. Ze weet met woorden, letters, mooie werken te maken. Van ver af ziet bijvoorbeeld deze Gebed tot de Moeder van God er redelijk simpel uit. Als je dichterbij kijkt, zie je dat iedere letter een los onderdeel is.



Het werk van Rogan Brown gaf mij een beetje de kriebels. De beesjes van Outbreak zien er nogal kriebelmakig uit. En daar dan een hele zwerm van. Drie muren vol.



En als laatste wil ik wat laten zien van Maud Vantours. Ik ben er stiekem verliefd op. Het is zó mooi. Met zoveel lagen. Dit wil ik ook kunnen. Haha. Ik mag dus aan de bak ;)




Het was een heerlijk dagje weg met R. in Apeldoorn. Er was zoveel te zien, in me op te nemen en om te laten bezinken. Kleine ideetjes en plannen vormen zich in mijn hoofd die nog even liggen te broeden. Om over een tijdje uitgevoerd te gaan worden :)

Ga je zelf graag naar een museum? En van welke musea word jij blij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten