maandag 11 mei 2015

Maandaginspiratie #19

Ik hou van bloemen. In het echt en op papier (in de vorm van tekeningen of foto). Van dichtbij of veraf. Ze maken mij blij!

Een paar weken geleden hoorde ik van Bloemen Voor op de radio. Wat een geweldig leuk idee! Op de markt koopt Anne elke week twee bossen bloemen. Een voor haar zelf, en eentje om weg te geven aan iemand die ze tegen komt. Gewoon omdat het leuk is om te geven. En om de blije verraste gezichten te zien. Wil je hier meer over lezen? Klik!

Zelf woon ik in een flatje, tussen wat andere flatgebouwen in. En het leuke is dat ik precies tussen de flatgebouwen door kan kijken, en in de zomer allemaal groene bomen voor mijn huis heb staan. Geeft een iets minder betonnen-muren-effect dan bij mijn zij-buren :) De gemeente heeft vorig jaar al veel veranderd hier: veel stoep wat niet gebruikt werd, is omgetoverd tot groen. Alleen zijn ze de bloemen naar mijn idee wat vergeten ;)
Vorig week ben ik het groen afgegaan met een emmer vol met verschillende zaadjes. Nu nog een paar weken geduld voordat ze opkomen en zichtbaar gaan zijn... Ik hou jullie op de hoogte :)

Heb je zelf een stukje grond, of een stukje grond van de gemeente dat er een beetje groen/bloemloos bij staat? Leef je uit met zaadjes of kleine plantjes. Het kost niet veel, en zorgt voor veel vrolijkheid op straat. (En die kleine plantjes (mét bloemen! ;) ) worden vanzelf wat groter :) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten