maandag 19 januari 2015

Maandaginspiratie #3

Een tijdje geleden vroeg mijn broertje voor zijn verjaardag een geldboom. Deze maakte ik dan ook graag voor hem :) (of hij uiteindelijk net zo blij was met het resultaat als ik, laat ik in het midden).

Mijn broertje en zijn lieve vrouw hebben twee ondeugende, nieuwsgierige en schatten van katten, dus bij voorkeur moest de geldboom niet giftig voor hen zijn. Bij de plantenzaak vond ik een mooie lepelplant (spathiphyllum) die makkelijk is qua verzorging, kat-vriendelijk is (te vriendelijk zelfs, de katten eten 'm helemaal kaal) en ging ik zelf aan de slag om hier een geldboom(pje) van te maken.

Je hebt nodig
- een plant ;)
- rietjes
- euromunten, net zoveel als de hoeveelheid bloemen die je wilt
- plakband
- lijm
- mesje/schaar
- papier voor de bloemen
- potlood
- bloemvormen/templates onder aan dit bericht

Aan de slag!
- teken de bloemen die je wilt gebruiken/print te templates uit. Let er op dat de hart van de bloem groot genoeg is voor een munt
- knip/snij de vormen uit
- trek de vormen over op het papier 
- snij/knip de bloemen uit
- plak in ieder hart een munt 
- knip de rietjes aan de boven kant in zodat er 4 sprieten ontstaan
- plak de rietjes aan de achterkant van de bloemen vast met wat plakband
- steek de bloemen bij de plant in de aarde
- pak de plant leuk in, en tadaa!







Veel plezier!







Templates bloemen

2 opmerkingen:

  1. Deze is leuk! Ik had laatst een verjaardag waar geld gevraagd werd, zo saai om te geven.... Heb een geldboompje gemaakt met muntjes op de bloemen en briefgeld in een celofaantje met een briefje 'geldboompjes-voeding'. Ik ga 'm onthouden voor een andere keer, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw versie vind ik ook erg leuk! Zeker de geldboompjes-voeding :)

      Verwijderen