maandag 5 januari 2015

Maandaginspiratie #1

Hallo Nieuw Jaar! Tijd voor vrolijke inspiratie!

Terwijl van het weekend het huis van W. langzaam gevuld werd met de geur van cake (jummie!) en spullen (hij is aan t verbouwen, en is bezig met het afronden van de woonetage (jee!)), heb ik de tafel in de keuken in beslag genomen. Zo'n heerlijke tafel van 2 bij 1 meter waar alles op kan liggen waarmee je bezig bent (heerlijk!). 

Zelf vind ik dat een (ver)huis-slinger wel past bij een huis dat bijna af is. Zelf maak ik vaker een (ver)huis-vlaggenlijn, maar ja, die ligt bij mij thuis. Nu heb ik van alles bij W. liggen om dingen te maken, dus ben ik aan de slag gegaan met een nieuwe (ver)huis-vlaggenlijn :) 


Deze (ver)huis-slinger hangt bij mij thuis in de gang.

Je hebt nodig
 - papier in verschillende kleuren. Zelf vind ik huisjes van bruin-craftpapier erg leuk, maar dat had ik niet bij de hand. Ander gekleurd papier werkt natuurlijk ook. Voor de voorkant van de huizen heb ik gekleurd stevig papier gebruikt. Voor de ramen en de deuren heb ik tijdschriften gebruikt
- snijmatje
- mesje/schaar
- lijm
- touw
- plakband/washi-tape
- de vorm van huisjes dat je wilt maken. (een template vind je onder aan dit bericht :) )
- ideeën voor extra figuren: een boom, rondje of een hartje

Aan de slag!
teken je eigen huisjes, of print de templates uit onder dit bericht
- snij/knip de templates uit. Ook de de ramen en de deuren. Let op dat onder de deur ook een strookje papier blijft zitten
- kies de papieren uit die je wilt gebruiken. Voor elk huisje heb je 2 stukken papier nodig: een voorkant en een achterkant. 
- trek bij de voorkant van de huisjes de omtrek, de deuren en de ramen over. Voor de achterkant trek je alleen de omtrek over. 
- snij/ knip vervolgens de huizen uit
- kijk welke voorkant je laat matchen met de achterkant. Lijm vervolgens de voorkant van de huizen met de achterkant van de huizen
- laat de huizen goed drogen
- snij/knip de huizen bij, indien nodig
- leg de huizen, en mocht je extra figuren hebben, in de volgorde die je wilt hebben
- meet het stuk touw af dat je nodig hebt. Plak aan de achterkant de huizen vast aan het touw. Kijk zelf hoeveel afstand je wilt hebben van de huizen
- plak de (ver)huis-slinger waar je hem wilt hebben :)

Ook leuk om cadeau te geven aan iemand die net verhuisd is (kan ook met post natuurlijk!)

Veel plezier er mee!




Templates huisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten