zondag 14 februari 2016

Fijne dingen 4/5

Hallo dubbeldikke fijne dingen van afgelopen week! Vandaag een kijkje in onze minivakantie op een subtropische stukje Nederland, mijn nieuwe liefde voor schuurmachines, knuffelen met deuren en een dikke grote fout van mij met wat ik W. liet zien op Youtube...


W. en ik waren toe aan vakantie voor 2. En dat deden we heerlijk thuis. We stookten de houtkachel schandalig hoog op (we hebben t over de 30 graden in huis gehad ;)) en onze grootste zorg was hoe snel de houtvoorraad slonk ;) Heerlijk.


Een tijdje geleden vond ik bij het grofvuil een tafelblad. Eentje dat veel liefde, schuurpapier en verf nodig had. Hij had zoveel potentie! Stond wel tegenover: ik moest mijn minder liefdevolle relatie met de schuurmachine onder ogen komen. We hebben aardig ruzie gehad bij een vorig tafelblad. Maar hé, ruzies zijn er om bijgelegd te worden. Tijdens onze mini-vakantie namen we de tijd om wat projectjes op te pakken. Zo ook het onder handen nemen van mijn tafelblad. En na een middagje niet hard werken (huh...?!) snapte ik eindelijk de schuurmachine: ik deed hiervoor te hard mijn best. En daarmee haalde ik de schuurmachine onderuit. Hij kan t namelijk zo goed zelf. Weet ik dat ook weer ;)

En zo werd werken met de schuurmachine een van de leukste activiteiten, haha. En wat werd mijn tafelblad toch mooi...

Bijna geen spatje verf meer te zien, hoera! Helaas is het tafelblad zonder een wit laagje te donker voor bij mij thuis.
Serieus geen grapje. Na het schuren heb ik het tafelblad weer strak in de grondverf gezet. (Maar WAAROM Lotte heb je dan zo je best gedaan op t schuren..? Nou, geloof mij, ik snapte dat in het begin ook niet. W. zei dat het moest ;) Maar na dat de eerste anderhalve verflaag er af was, begon ik ik het ook in te zien: de verflagen die er op zaten waren zo vies en slecht dat, wou ik ooit een mooie strakke tafel krijgen, de verf er echt af moest. Dus. Daarom ;))

W. en ik hielden ook een zalig beddagje: thee en lekkers bij de hand, Netflix aan en wij kwamen het bed niet meer uit ;) (ha! Alleen om de houtkachel weer van wat hout te voorzien ;) )

Familietijd! Zwager met vriendin en kids kwamen eten en brachten carnaval tompoezen mee :)

Nog meer familieheerlijkheid! Met mijn ouders, broertje en schoonzusje wandelen we zalig rondom Castricum, we waaiden nog net niet naar huis ;) Een leuk einde van de vakantie :)

Eenmaal terug in Utrecht begon ik toch echt aan een klusje waar ik niet bijzonder veel zin in had: het schoonmaken van mijn winterraam. Hij moest er af. En ik was binnen een half uur klaar. Viel dat even mee ;)


Vriendinnetje L. en ik vinden het zalig om naar de bioscoop te gaan. Deze keer gingen we naar The Danish Girl. Wat een mooie film. Een dikke aanrader!


En toen was het op eens weer een beetje lente! Blauwe lucht (hoera!) en bloemetjes :)


Liefde! Voor Valentijnsdag maakte ik een stapel liefde dat met een dikke zoen op de post ging :)

En nog meer mooie luchten! Einde van de week was het én druilerig én heerlijk zonnig weer. Zo fijn die zon, helemaal met mooie zonsondergangen :)

De mini-vakantie en de week er na vlogen weer voorbij. Ik ben benieuwd wat komende week brengen gaat :)

~ oja ~

Er knuffelde iemand intiem met de voordeur. Oeps. Het raam lag er nog net niet helemaal er uit. De glazenmaker kwam de boel tijdelijk en vrolijk herstellen (en vrienden dachten dat ik de boel opgevrolijkt had ;))

Dubbel dikke oeps: ik maakte de grote fout W. dit filmpje te laten zien. Nou wil hij bijna geen foto meer van/voor mij maken... ;)



Fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten