maandag 5 oktober 2015

Inktober

Hallo Oktober! Hallo Maandaginspiratie #32!

Vorig jaar zag ik in oktober hele leuke tekeningen voorbij komen van #inktober. Hoogtijd om zelf ook eens aan te schuiven bij deze challenge :)

Het idee achter #inktober is dat je in de maand oktober veel tekeningen gaat maken met inkt (of met een fineliner, ...). Jake Parker, initiatiefnemer van #inktober, begon hier zelf mee in 2009 om zijn inking-skills te verbeteren en om een nieuwe tekengewoonte te ontwikkelen (namelijk: meer dagelijks tekenen!). 


Je kan heel simpel zelf meedoen: je maakt (dagelijks, wekelijks, sporadisch) een tekening (hoeft niet groot te zijn) met inkt, fineliner, ... . Als je wilt, kan je deze plaatsen op Instagram, Facebook, of waar je ook maar wilt, met hashtag inktober. En vooral: beleef er zelf veel plezier aan! Het hoeft niet groots en bijzonder ingewikkeld. Maak vooral tekeningen, daag je zelf uit en maak! :) Zoals Jake Parker zelf zegt: "Anyone can do InkTober, just pick up a pen and start drawing."

Wil je weten welke materialen Jake zelf het liefste gebruikt? Klik en scroll wat naar beneden :)

Zelf deel ik mijn #inktober op Instagram.




 (extra uitdaging! Tekenen in de auto ;) (leer houden van de imperfecties die je maakt :) ))

Doe je ook mee?

2 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit en krijg gelijk zin om ook aan de slag te gaan, dus ik denk dat ik mijn spulletjes ook maar is op ga zoeken en ook aan de slag ga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Babette,
      Leuk! Wie weet zie ik op Instagram je inktober voorbij komen :)

      Verwijderen