maandag 16 maart 2015

Maandaginspiratie #11



Al een tijdje zaten wat kale bloempotten mij saai aan te staren. Alsof ze nog niet af waren. En daar was ik het helemaal mee eens. Tijd om daar wat aan te doen. 

Je hebt nodig

- bloempotten in verschillende maten. Ik heb terracotta potten (tuinwinkel) en 'gewone' saaie witte bloempotten (Ikea) opgevrolijkt
- verf dat past bij het materiaal. Voor de terracotta potten heb ik acrylverf gebruikt, voor de witte bloempotten heb ik porseleinverf gebruikt
- een potje met water
- enigszins een idee wat je op de bloempotten wilt maken. Ik zat zelf te denken aan een gezichtje en iets met stippen (ik hou van stippen!)

Aan de slag!
- pak de verf dat past bij de bloempot, en leef je uit!
- bij de acrylverf op de terracotta potten kwam ik er achter dat de terracotta-kleur graag dwars door je acrylverf heen komt. Dat was bij de bloempot met gekleurde cirkels minder leuk. Daar heb ik als basis eerst een laagje wit, daarna pas de kleur die ik wou hebben. Bij de andere  bloempotten met acrylverf was het zwart dekkend genoeg of niet erg dat de terracottakleur er door heen kwam. 
- porseleinverf moet nog in de oven. De bloempot van de Ikea had daar een klein beetje moeite mee ("nee, nee, ik wil niet in de hete oven!"). Het witte glazuur was een beetje gebobbeld door de hitte. Zelf vind ik dit niet storend. 












Ook leuk! Kleine theekopjes of andere leuke kopjes als bloempotje voor kleinere planten :)





2 opmerkingen: