maandag 9 maart 2015

Maandaginspiratie #10

Hallo maandag!

Zelf ben ik regelmatig onderweg, vooral met de trein. W. woont in Nijmegen, ik in Utrecht en familie en vrienden wonen ook aardig verspreid. 
De trein en ik zijn goede bekenden van elkaar. En ik vind het heerlijk om in de trein een beetje naar buiten te staren, ideeën die te binnen schieten op te schrijven of uit te werken. Ik heb dan ook een aardige verzameling aan fijne opschrijfboekjes, pennen en schetsboeken. Voor iedere gelegenheid wel eentje ;)



1. Dit fijne blanco schriftje, met de toepasselijke opdruk Hello, staat vol met ideeën, gedachtespinsels en halve uitwerkingen voor mijn blog. 
2. Eigenlijk zit dit boekje tot de nok toe gevuld met kleine schetsjes en tekenen. Ik neus hier graag in wanneer er ideeën in mijn hoofd zitten te broeden.
3. Een fijn dik notitieschriftje met ringband. Lekkere recepten die ik tegenkom, mooie teksten en ideeën die te binnen schieten, bijna alles gaat hier in. Dit is mijn opvolger van het vorige notitieboekje. Hij gaat overal mee naar toe.
4. Dit lieve kleine formaat ligt naast mijn bed. Voor alle fantastische ideeën die mij 's avonds te binnen schieten, die ik anders de volgende ochtend toch echt vergeten ben...



Ik heb schetsboeken op A4 formaat en op A5 formaat. Ze zijn bijna van levensbelang ;) Wanneer ik zeker weet dat ik ergens echt niet de gelegenheid heb om iets te tekenen, dan blijven ze allebei thuis. Anders gaat er zeker weten eentje mee. Eigenlijk mag een A6 formaat erbij, die past altijd nog wel mee in een tas ;)



Op dit moment ben ik helemaal fan van blikjes voor mijn tekenspullen. Hierin passen net de potloden, gum en stiften in die mee gaan in de trein, auto of fiets. Er zitten fijne potloden in, maar niet de allerfijnste (want, tja. Het is toch jammer wanneer de trein sneller stopt dan je denkt en je allerfijnste potloden bezaait op de vloer liggen (met inmiddels gebroken stiften aan de binnenkant (daar kan ik bijna wat tranen voor laten)). 



Al moet ik eerlijk bekennen dat er op dit moment wel de allerfijnste kleurpotloden van allertijden in het blikje zitten. Dat zijn de potloden van Karisma. Helaas worden deze niet meer gemaakt (weer bijna wat traantjes). En om een of andere reden mogen ze daarom van mij met mij Nederland verkennen. 



Voor thuis heb ik Derwentpotloden als alternatief liggen voor de Karisma-potloden. Voor onderweg heb ik Fabercastle-potloden (sommige potloden van Karisma heb ik tot het aller laatste stukje geslepen en mee getekend). 



Welk materiaal neem jij écht mee wanneer je onderweg bent?

2 opmerkingen: