maandag 16 februari 2015

Maandaginspiratie #7

Boeken vind ik een fijne inspiratiebron. Er is bijna niets fijner dan aan tafel te gaan zitten, een pot thee en lekkers bij de hand en een stapel boeken naast me waar ik de hele middag doorheen kan bladeren. Vandaag een paar van mijn favoriete stapels. Met hier en daar wat extra's :)

Kinderboeken, heerlijk! Mijn lief klein huisje kan onmogelijk alle prentenboeken herbergen die ik graag zou willen hebben. Lang leve de kleine versie van prentenboeken :)

Een van mijn favoriete illustratoren is toch wel Eric Carle. Ik geniet van zijn ogenschijnlijke eenvoudige tekeningen.
Charlotte Dematons, van onder andere Fiets, De Gele Ballon en natuurlijk Sinterklaas, heeft prachtige prentenboeken zonder tekst.





Eric Carle



Zowel de afbeeldingen als het boek zelf vind ik geweldig, als het gaat om Ik & mijn plantUitgeverij Snor heeft als handelsmerk boeken te hebben met een knipoog. Dit boek gaat in op de relatie tussen jouw en je plant. En alles dat daarbij hoort. En, zoals te verwachten, hebben ze dit mooi vormgegeven :) 
Hallo, van Edward van de Vendel, is een prentenboek vol met mooie collage's :) (Fleur van der Weel maakte deze mooie collage's :) )
Een boek over Clowns (Regenbogen), ik had niet snel verwacht dat ik dit zo mooi zo vinden (ik heb het niet zo op met clowns...)



Uit Ik & mijn plant
Uit Hallo
Uit Regenbogen


Journal Doodles van Marloes de Vries. Heerlijke herkenbare dagboek-tekeningen in een stijl die mij erg aanspreekt.
Van toen, tot hier en nu verder, geschreven door Joukje Akveld, over Sieb Posthuma. Fijn om te lezen, met mooie tekeningen van Sieb Posthuma zelf natuurlijk :)
En mijn eigen plakboek! Deze half uitgeleefde dummie gaat alweer een jaar of 12 mee. Nog voor Pinterest, bewaar ik hier afbeeldingen in die mij aanspreken.

Marloes de Vries
Uit Van toen, tot hier en nu verder
Uit mijn plakboek
Uit mijn plakboek
Uit mijn plakboek

Ik moet bekennen dat bijna de helft van de boeken waar ik graag in snuffel voor inspiratie bij mijn Oma vandaan komen. Mijn Oma is haar boekenkast aan het opruimen en zo belandde deze 3 fijne dikke boeken bij mij in de kast. Wilde planten 1&2 zijn op dit moment een goede inspiratiebron voor een project waar ik mee bezig ben. Hier zal ik binnenkort meer over vertellen :)





Welke fijne inspiratiedingen heb jij naast Pinterest?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten