zondag 10 januari 2016

Fijne dingen #1

Dag eerste week van januari! Wat vloog je voorbij.
Afgelopen week zag ik bomen in bloei, keek ik mijn ogen uit in Amersfoort, kregen we jummie warme chocolademelk van een aardige boswachter en aten we heerlijk lekker warm bij een stel ovens. Kijk maar mee!



3 januari. Tijd om eens naar buiten te gaan en te genieten van buitenlucht en goed gezelschap. Met dat goede gezelschap (mijn broertje en schoonzusje) aten we eerst jummie pannenkoeken (hoera!) en daarna gingen we eens goed uitbuiken in het bos. Een aardige boswachter naast de vuurkorf bood ons warme jummie Tony Chocolonely chocolademelk aan, wat we met een gelukzalige glimlach opdronken. Dat was pas een goede bodem voor een fijne wandeling!

Eigenlijk is deze foto een beetje dubbel. Ik word namelijk blij van bomen en bloemen die bloeien. Maar, euhm, het is winter. Ik bedoel, deze foto is van maandag en een paar dagen stonden de ijsbloemen tot bovenaan het raam bij mijn oma in het noorden van het land. Ze schaatsen daar op straat. En hier bloeien de bomen. Ik ben benieuwd naar het voorjaar.

Dinsdag bakdag! En deze maand worden het "gezonde" baksels. Deze maand geen geraffineerde suikers voor moi. Dus. Gemberkoekjes met honing en rijstestroop. En jummie lekker dat ze waren! En we keken met terugwerkende kracht naar Heel Holland Bakt Kerseditie, haha. Maar he, dat was ook van de zomer opgenomen ;)


Woensdag werkte ik blij en enthousiast aan een makkelijk en smakelijk suikervrij tussendoortje, wat zeker lekker is wanneer het buiten wat kouder is. EN ik gaf mijzelf een geweldig leuk cadeau: een penseeltje met een waterreservoir, zo kan ik ook buiten de deur fijn aan de slag met aquarel. En ik ben er zo blij mee!

Donderdag maakte ik iemand erg blij met deze romper. Altijd leuk!
Vrijdag kroop ik bij H. op de bank en keken we traditiegetrouw een tekenfilm met tosti's. Zalig.

Zaterdag waren we (W, broertje, schoonzusje) in Amersfoort. De schoonvader van mijn broertje knapt zijn boot op. En ze hadden een open dag zodat wij eens konden zien wat er zo al gedaan word. Leuk om te zien!
Je kon je eigen klompenbootje maken. Ik heb mij ingehouden.

Ze hebben daar een bak met allerlei soorten hout. Zo leuk om alle kleurverschillen te zien! En elk houtsoort heeft echt een totaal ander soort gewicht. Ha, en deze cederhout kon ik jullie niet onthouden, want potloodhout!

Ook bij de keramiekzaak was het open dag. En daar vond ik onder andere deze bak met alle kleuren, euhm.. porselein...? Stiekem wou ik ze meenemen naar huis ;)

En ook érg leuk: Hoog Vuur! Ze maken daar echt heerlijk eten, van eerlijke en lokale producten, en bereiden dit in deze geweldig, speciaal voor hen ontworpen, ovens. Lekker warm, ziet er geweldig leuk uit en het eten is dus ECHT zo lekker! Ik ben fan :)

Dag fijne week!
Voor jou een fijne zondag en tot morgen!


~ oja ~
Voor jullie natuurlijk ook het jummie recept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten